Inicio Білім ТҮРКІСТАН: БІЛІМ БЕРУДЕГІ ЖАСАНДЫ ЗЕРДЕНІҢ БОЛАШАҒЫ ҚАНДАЙ?

ТҮРКІСТАН: БІЛІМ БЕРУДЕГІ ЖАСАНДЫ ЗЕРДЕНІҢ БОЛАШАҒЫ ҚАНДАЙ?

Білімге қолжетімділікті жақсарту: ЖИ білімге қолжетімділікті кеңейтуге көмектеседі, әсіресе мұғалімдердің ресурстары шектеулі болуы мүмкін шалғай немесе табысы төмен аймақтарда. AI технологиялары онлайн білім беру ресурстары мен қызметтерін қамтамасыз ете алады, бұл білім беруді барлығына қолжетімді етеді. Сонау 2021 жылы Ресей Федерациясының Білім министрлігі жасанды интеллектті зерттеуді мектеп бағдарламасына енгізді, ал 2024 жылға қарай ол мектептердің жартысында зерттелетін болады.

Білім сапасын арттыру: ЖИ әрбір оқушының қажеттіліктеріне бейімделген жекелендірілген оқыту тәсілін ұсына отырып, білім сапасын жақсартуға көмектесе алады. ЖИ жүйелері оқу әрекетінің деректерін талдап, ұсыныстар мен кері байланыс ұсына алады, бұл тиімдірек оқуға және жақсы нәтижелерге әкеледі.

Мұғалімнің рөлін оңтайландыру: ЖИ мұғалімнің рөлін алмастырмайды, керісінше оны оңтайландырады. Мұғалімдер алады оны оңтайландырады. Мұғалімдер алады бағалауды, деректерді талдауды автоматтандыру және жекелендірілген оқытуды қолдау үшін ЖИ технологияларын пайдаланыңыз. Бұл мұғалімдерді күнделікті тапсырмалардан босатып, курсты әзірлеу, жеке басшылық және студенттерді ынталандыру сияқты жоғары деңгейлі тапсырмаларға назар аударуға мүмкіндік береді. 2022 жылдың соңында 19 мыңнан астам мектеп мұғалімі «Жасанды интеллекттегі жылдам бастау» бағдарламасы бойынша оқытуға қатысты. Онлайн курс үш негізгі модульден тұрды: жасанды интеллектке кіріспе, заманауи мектептегі цифрландыру және тәжірибелік технология семинары, оның барысында қатысушылар өздерінің чат-боттарын жасады.

Жаңа білім беру тәсілдерін дамыту: ai білім беру бағдарламалары өзгеріп, нақты уақыт режимінде оқушылардың қажеттіліктеріне бейімделе алатын бейімделген оқыту сияқты жаңа білім беру тәсілдерін дамытуды ынталандырады. AI сонымен қатар оқушыларға бірегей және қызықты оқыту әдістерін ұсына алатын ойын технологиясы, виртуалды шындық және модельдеу сияқты инновациялық оқыту әдістерін дамытуды қолдай алады. оқушыларға оқудың ерекше және қызықты тәсілдерін ұсына алатын шындық пен модельдеу.

Мысалы, Carnegie Learning сияқты өнім жасанды интеллект негізінде жұмыс істейді және сайтта айтылғандай: “бірдей оқитын екі студент жоқ”. Carnegie Learning Карнеги Меллон университетіндегі онжылдық ғылыми зерттеулерге негізделген және білім берудегі ең күрделі міндеттер мен инновациялық шешімдерді ұсыну үшін жасанды интеллект, қалыптастырушы бағалау және бейімделу бойынша оқытуды қолдана отырып, білім беру технологиялары бойынша танымал көшбасшы болды.

Инклюзивті білім беруді қолдау: AI әртүрлі оқушылардың, соның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың қажеттіліктеріне

сәйкес ақпаратты ұсынудың және білім беру материалдарын бейімдеудің әртүрлі тәсілдерін ұсына отырып, инклюзивті білім беру ортасын құруға көмектесе алады. Сондай-ақ, ол қиын жағдайларға тап болғандарға қосымша ресурстар мен қолдау ұсына отырып, оқушылардың үлгерімін бақылау мен бағалауды қолдай алады.

Инклюзивті білім берудегі Google-мен тәжірибе қызметі құралдары. Google with Experiments (Google эксперименттері) – бұл мүгедек балаларды шығармашылыққа тартуға арналған құралдар жинағы бар Google компаниясы жасаған қызмет. Ең бастысы, олармен жұмыс істеу үшін қосымша қымбат жабдық қажет емес. Сізге тек Интернетке қол жетімді компьютер немесе планшет және веб – камера қажет. Сонымен қатар, қызметтің көптеген құралдарына қол жеткізу мүлдем тегін.

Білім беру жүйелерін басқарудың тиімділігін арттыру: AI деректерді талдау және білім беру жүйелерін басқару процестерін жақсартуға көмектесетін үлгілерді анықтау үшін пайдаланылуы мүмкін. Деректерді талдау неғұрлым негізделген шешімдер қабылдауға, ресурстарды бөлуді оңтайландыруға және білім беру бағдарламаларының тиімділігін бағалауға көмектеседі.

Проблемаларды болжау және алдын алу: AI оқу үдерісіндегі ықтимал проблемаларды болжау үшін пайдаланылуы мүмкін, мысалы, оқуды тастап кету, үлгермеу немесе оқудағы қиындықтар. Деректерді талдау негізінде AI жүйелері мұндай проблемаларды болдырмау үшін ұсыныстар ұсына алады және тәуекелге ұшырағандарға қосымша ресурстар немесе қолдау көрсете алады.

БІЛІМ БЕРУДЕГІ АЖ-ны ЕНГІЗУ ТӘУЕКЕЛДЕРІ МЕН ҚИЫНДЫҚТАРЫ

Қазіргі уақытта білім беру саласында AI-ны жаһандық қолдану тиімділіктің төмен пайызын және елеулі тәуекелдерді әкелуі мүмкін:

гаджеттерге қол жеткізудің теңсіздігі немесе «цифрлық бөліну». Есепке сәйкес 2,2 миллиард немесе 25 және одан төмен жастағы балалар мен жастардың үштен екісі үйде интернетке қол жеткізе алмайды: ЮНИСЕФ және ЮНИСЕФ бірлесіп шығарған қанша балалар мен жастар үйде интернетке қол жеткізе алады. Халықаралық электр байланысы одағы (ХЭО). Қолда бар соңғы зерттеу деректерін пайдалана отырып, есеп елдер, аймақтар, байлық топтары, қалалар мен ауылдар арасындағы айтарлықтай теңсіздіктерді тапты.

үздіксіз кәсіби даму. Білімге AI енгізу үшін мұғалімдер мектеп оқушылары мен студенттерді оқытуға деген көзқарасын сәл өзгертуі керек. ЮНЕСКО саясатының қысқаша анықтамасында мұғалімдер мен әкімшілердің көпшілігінің смартфонды және/немесе ноутбукты пайдалану тәжірибесі болса, оқуды бағалау және қолдану үшін жеткілікті цифрлық сауатты екені айтылған.

Білім беруде ЖИ пайдаланудың этикалық аспектісі (құпиялылық, ашықтық және пайдаланушы деректерін қорғау).

Білім беруде жасанды интеллектті пайдалану білім сапасын арттыруға, қолжетімділікті кеңейтуге және білім беру тәсілдерін инновациялық енгізуге айтарлықтай мүмкіндіктер береді.

Дегенмен, этикалық және қауіпсіздік аспектілерін, сондай-ақ процесте нашар пәндер мен инклюзивті білім беруді қамтамасыз ету қажеттілігін ескере отырып, AI пайдалануда сақтық таныту керек. Білім беруде AI-ны тиімді және жауапты пайдалануды қамтамасыз ету үшін тиісті ережелерді, стандарттарды және нұсқауларды әзірлеу маңызды.

Сонымен қатар, білім беруде АИ қолдану процесінде мұғалімдер мен білім беру мамандарының рөлі маңызды болып қала береді. Мұғалімдер оқуды басқаруға бағытталған фасилитаторлар ретінде әрекет ете алады, контекстік қолдау көрсете алады және студенттің қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін AI қолдайтын білім беру тәсілдерін бейімдей алады.

Осылайша, білім беруде жасанды интеллектті пайдалану маңызды перспективалар мен қиындықтарды ұсынады. Жасанды интеллектті дұрыс пайдалану тиімдірек, қолжетімді және инклюзивті білім беруге әкелуі мүмкін. Білім беруде жасанды интеллектті қолдану бойынша одан әрі зерттеулер мен әзірлемелер білім беру контекстінде AI технологияларын қолдану мен озық тәжірибелерді анықтау үшін маңызды болады.