Start Білім ТҮРКІСТАН: МЕКТЕПТЕГІ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ БОЛАШАҒЫ?

ТҮРКІСТАН: МЕКТЕПТЕГІ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ БОЛАШАҒЫ?

Машиналық оқыту технологиялары бізді жасанды интеллектті өміріміздің көптеген салаларында қолдануға итермеледі. Қолданудың көптеген нұсқалары бар – шағын, ақысыз қосымшалардан бастап, қымбат бизнес шешімдеріне дейін. Біз Қазақстанның қарапайым мектебінде жоғары технологияларды қолдану мәселесін қозғаймыз.

Білім беру бағдарламалары жыл сайын жаңартылып отырады және бұл дұрыс. Қазіргі заман бір орында тұруға мүмкіндік бермейді, сол жаңа шындықтар ел басшылығын мұғалімдерді алға жетелейді. Белсенді өзгеретін әлемге қалай енуге болады?

Мысалы, өз жұмысының бір бөлігін жасанды интеллектке тапсыру арқылы. Бірақ алдымен мұғалімнің жұмысын бірнеше жаһандық міндеттерге бөлейік:

  • Сынып үшін оқу жоспарларын әзірлеу;
  • Білімді тексеру;
  • Әр оқушымен жеке жұмыс.

Бүгін оқушылармен бірге мұғалім Күн сайын жаңа нәрсе үйренеді. Сонымен қатар, оны осы үш мәселені шешуді қамтитын әдеттегі кестеден шығаруға болмайды. Бірақ олардың бір бөлігін АИ-ге ауыстырсаңыз ше?

Оңай! Дегенмен, ЮНЕСКО мәліметтері бойынша, дүние жүзіндегі мектептердің тек 10% – ы машиналық ақыл технологиясын пайдаланады. Мұның себебі неде? Көбінесе-география бойынша бөлінген мамандарды техникалық жабдықтау және тиісті даярлау мәселелерінде. Ірі қалаларда кадрларда мәселе жоқ, ал шалғай аудандарда IT мамандары немесе тіпті олардың қызметтерін қашықтан пайдалану мүмкіндігі жоқ.

Білім беруді цифрландыру аясында Қазақстанға да осы мәселемен айналысуға тура келеді. Бірақ жасанды интеллект мүмкіндіктері туындаған мәселелерді шешуді талап етеді.

Генеративті жасанды интеллект бүгінде оқу жоспарлары мен бағдарламаларын жасайды. Бұған cognii компаниясы жаңашыл болды.

Компанияның өнімі әр оқушыға сәйкес келетін жеке оқу жоспарлары мен материалдарды жасауға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, жүйе алған білімдерін тестілеу мүмкіндіктерімен жабдықталған, сонымен қатар оқушыларға сұрақтар қойып қана қоймайды-оқушылар жасанды интеллекттен көмек сұрайды! Бұл мұғалімді түсіреді деп айту керек пе?

Жаһандық емес мысалдарды қарастыруға болады. Бүгінгі таңда кең таралған онлайн-мектеп қызметтерін алайық: жасанды интеллект мүмкіндіктері оларда тар бағытталған.

Мысалы, Orator Nomad қазақ тілінің тренажерындағы зияткерлік жүйе лексиканы қажетті деңгейде үйрену үшін жеке бағытты таңдайды. Оқушының белгілі бір сөздерді меңгерудегі жетістіктерін талдай отырып, АИ келесі қадамның оқу бағдарламасын қалыптастырады. Алгоритм өте қарапайым, бірақ тиімді.

Cerm веб-грамоталар қосымшасындағы жүйе мектеп оқушыларын тестілеуден кейін сыныпта әлсіз немесе керісінше күшті ережелер мен тақырыптарды анықтайды. Мұндай мысалдар көп.

Жалпы, бүгінгі таңда мұғалімнің жұмысын оңтайландыруға ат енгізу мүмкіндіктері шексіз. Оларды дұрыс қолдану маңызды.

Жоғарыдағы мысалдар білім беруде AI қолданудың нақты тәжірибесін көрсетеді. Миллиондаған инвестицияны білдірмейтін тәжірибе. Қол жетімді Алгоритмдер мектепке арналған кең таралған қызметтерге кіреді, оларды барабар ақшаға сатып алуға болады.

Егер сіздің міндеттеріңіз жеке болса, онда сіз дамуды шеше аласыз – бүгінде бұл өте нақты.

Бірақ бастау үшін сізге қажет:

1. Шешуді қажет ететін міндеттерді нақты анықтаңыз.

2. Тапсырмаларды бизнес-процестер стилінде мүмкіндігінше егжей-тегжейлі сипаттаңыз.

3. Шешімдер нарығын зерттеп, оларды қолдану тәжірибесіне сүйене отырып, дұрысын таңдаңыз.

4. Шешімдер мен тапсырмаларды біріктіріңіз.

5. Іс жүзінде іске асыруды бастаңыз.

Сонымен, біз тапсырмаларды анықтаймыз:

Мектеп директорына мұғалімдерден белгілі бір материалды игерудегі қиындықтар туралы бірдей шағымдар түседі. Немесе директордың өзі қызметкерлердің белгілі бір бөлігі тапсырмаларды мезгіл-мезгіл орындай алмайтынын көреді. Сіз негативтен бастай аласыз және бәріне “втик” жасай аласыз немесе оны оңтайландыру мақсаты ретінде қабылдауға болады.

Айналамыздағы проблемалар, оларды көре білу маңызды. Ол үшін мектеп әкімшілігі ең болмағанда қарапайым есеп журналын жүргізуі керек: іс жүзінде бұл автоматтандырудың алғашқы қадамы, өйткені бәрін сіздің басыңызда ұстау шындыққа жанаспайды.

Егер біз қайталанатын, тән проблемалар мен тенденцияларды байқасақ-біз оларды ықтимал міндеттер ретінде анықтаймыз.

Жақсы түсіну үшін тапсырмаларды сипаттаңыз:

Қарапайым информатикаға жүгінейік. Машинаны мәселені шешуге үйрету үшін алгоритмді сипаттау керек. Бізде кіріспе, қажетті қорытынды бар, олардың арасына нақты жұмыс кезеңдерін енгіземіз.

Мысалы, мұғалімдер тапқан мәселе мынада: сабақта үлкен көлемдегі материалды ала отырып, оқушылар сабаққа оралады және бұрын берілген жартысын есіне алмайды.

Процесті тұжырымдай отырып, біз барлық кіріспе деректерге әсер етеміз. Кіре берісте бізде оқушыға арналған материалдар бар, шығуда біз келесі сабақта олардың кем дегенде 90% -. алуымыз керек. Бұл процесте біз оқушының жұмыс кезеңдерін сипаттаймыз: мектептен мектепке дейінгі жол, осы және басқа пәндер бойынша үй тапсырмасын орындау, оның жеке істері (оларсыз қайда), іс жүзінде жаңа білімді игеруге тырысу.

Осы кезеңдердің барлығын орындау уақытын бағалай отырып, біз оқушыны шамадан тыс жүктей аламыз. Ассимиляциямен айналысу үшін ол өзіне маңызды болып табылатын басқа істерден бас тартуы керек.

Алгоритмді әрі қарай талдай отырып, оқушыға материалды игеру үшін уақытты оңтайландыру қажет деген қорытындыға келуге болады, және бірден емес, ең қиын сәттер. Уақытты оңтайландыру үшін белгілі бір құралдар бар, бұл жұмыстың келесі кезеңі.

Біз шешімдерді таңдаймыз:

Алдымен проблемаға сүйену маңызды. Жоғарыда айтылғандай, мәселе материалды игеруге уақыттың жетіспеушілігінде (бұл ең айқын себеп). Нарықта нақты АТ шешімдерін іздемес бұрын, бізге қажет құралдың мәнін түсіну маңызды.

Педагогикалық білім базасына жүгінейік: интервалды жаттығулар оңтайлы уақытпен оқыту үшін жақсы жұмыс істейді. Керемет, бізде бір нұсқа бар.

Тренинг сізге оқудың нақты қиындықтарымен жұмыс істеуге мүмкіндік береді, оларға жақсы үйрену үшін бірнеше рет оралады. Бірақ оқушыны осы құралды қалай пайдалануға болады?

Мұнда нақты шешімдер қолайлы. Нарықты бақылаңыз, іздеу сұрауын “Google” жеткілікті.